Strona główna > Blog > Wypróbuj te 3 sposoby na nieodwołane wizyty
Wrzesień 2021
Wypróbuj te 3 sposoby na nieodwołane wizyty
Szkoda, gdy klient odwołuje wizytę, ale i tak o niebo lepiej, niż gdy nie szanując naszej pracy, w umówionym terminie się nie pojawia... To jeden z największych problemów salonów health & beauty, którego skutki można ograniczać przez stosowanie takich środków:

1. Przypomnienia SMS
Wysyłane automatycznie przez system rezerwacji (lub czasami ręcznie z telefonu) zazwyczaj dzień przed wizytą są skuteczne wobec „zapominalskich” oraz utrudniają tłumaczenie się osobom, które świadomie nie mają zamiaru się u nas pojawić.
Profesjonalne systemy rezerwacji umożliwiają nie tylko wysyłanie SMS-ów, ale również śledzenie ich statusów przekazywanych przez operatorów komórkowych - co ważne przekazują informację, jeśli dana wiadomość faktycznie dotarła na telefon klienta.
2. Czarna lista
Wszystkich „lekkoduchów” możemy wrzucić w systemie rezerwacji na czarną listę, przez co nie będą mieli możliwości umówienia się do nas. Jak to działa?
Podczas umawiania klienta online po podaniu numeru telefonu klientowi wyświetli się lakoniczny komunikat, że umówienie wizyty jest niemożliwe.
Podczas rezerwacji telefonicznej system poinformuje pracownika salonu, że klient znajduje się na czarnej liście, umożliwiając pracownikowi zgrabne wycofanie się z rozmowy.
3. Zadatki lub płatności z góry
W przypadku wszystkich lub wybranych usług, możemy wymagać zapłaty z góry części lub całości należności z poziomu systemu rezerwacji (BLIK, szybki przelew) albo prosząc o zwykły przelew bankowy.
Jeżeli nie chcemy wymagać zadatków od wszystkich klientów, możemy ten sposób zastosować tylko do tych osób, z którymi mamy problem. W systemie rezerwacji możemy jednym kliknięciem wysłać do klienta SMS-a z linkiem do płatności.
👉 Wymagajmy od innych szacunku dla naszej pracy! 👈
Nie da się wyeliminować sytuacji, gdy ktoś nie pojawia się z przyczyn losowych, jednak z innymi powodami jesteśmy sobie w stanie radzić umiejętnie stosując podane wyżej środki.
Zamów
W kolejnym kroku wypełnisz ankietę, które pozwolą nam poznać potrzeby Twojego biznesu:
Dziękujemy! Bardzo zależy nam na Twoim zadowoleniu, dlatego potrzebujemy odpowiedzi na kilka pytań, aby spersonalizować konto najlepiej wspierające Twój biznes:
- Prosimy wypełnij krótką ankietę - w tym celu kliknij tutaj »
- lub zadzwoń do nas o dogodnej dla siebie porze: +48 17 770 73 50
- lub poczekaj na nasz telefon w najbliższy dzień roboczy w godz. 10-16