Strona główna > Blog > Poznaj 6 korzyści systemu rezerwacji online
Październik 2021
Poznaj 6 korzyści systemu rezerwacji online
Jakie przewagi nad papierowym kalendarzem ma system rezerwacji online? Dlaczego coraz więcej salonów i gabinetów, nawet działających w pojedynkę fryzjerów i kosmetyczek, udostępnia swoim klientom możliwość umawiania online?
1. Mobilność i współdzielenie
Terminarze wszystkich pracowników są zawsze przy Tobie, bez względu na to, czy system rezerwacji uruchamiasz na komputerze, na tablecie, czy na telefonie.
Pracownik w salonie zapisuje klienta na kolejną wizytę, a inny pracownik w drodze do pracy sprawdza swoje dzisiejsze wizyty. Dane wizyt przechowywane są w chmurze, więc na każdym urządzeniu są tak samo aktualne.

2. Umawianie online dla klientów
Rezerwacje online dla klientów dostępne są 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Ponieważ wielu klientów woli umawiać się online poza godzinami pracy salonu lub gabinetu, taka możliwość to same plusy:
- Zatrzymanie przy sobie klientów, którzy planują swoje wizyty wczesnym rankiem, późnym wieczorem lub w dni wolne od pracy.
- Każda taka rezerwacja to mniej przeszkadzania w czasie wolnym, jeśli klienci salonu lub gabinetu mają w zwyczaju dzwonić wcześnie rano lub późnym wieczorem (można ich grzecznie przekierować do systemu rezerwacji).

3. Przypomnienia SMS
Wysyłane zazwyczaj dzień przed wizytą przypomnienia SMS nie pozwalają klientom zapomnieć o wizycie, tym bardziej, że wiele systemów rezerwacji prezentuje w systemie status SMS-a (czy został dostarczony).
Jeżeli wysyłasz przypomnienia SMS ręcznie z telefonu, to pomyśl, ile czasu zaoszczędzisz, gdy będzie to robił za Ciebie system. A keżeli nie przypominasz klientom o wizytach, pomyśl ile czasu zyskasz, ograniczając lub całkowicie eliminując frustrujące sytuacje, gdy klient się nie pojawił, bo zapomniał.

4. Płatności online
Płatności online zmniejszają finansowe skutki odwołanych wizyt. Pracując w branży health & beauty pewnie odczuwasz finansowe skutki odwołanych w ostatniej chwili wizyt. Sytuacjom takim można zapobiegać i niwelować straty, wymagając od klientów częściowej (w formie zadatku) lub pełnej odpłatności za usługę.
Systemy rezerwacji online zwykle pozwalają na natychmiastowe, łatwe dla klienta i od razu widoczne w aplikacji dla pracowników płatności, poprzez szybki przelew internetowy lub BLIK-a.

5. Przejrzystość i łatwość edycji
Porządek i dobra organizacja u wszystkich pracowników, to mniej chaosu w ogóle, w naszym w saloniu lub gabinecie. Wydaje się, że zaletą tradycyjnego papierowego kalendarza jest to, że można w nim pisać kolorami, kreślić, podkreślać, zakreślać, itd. W rzeczywistości te luźne, czasami trudne do zrozumienia zapiski, to jego największa wada.
W systemie rezerwacji dane są uporządkowane, klarowne, zrozumiałe dla wszystkich pracowników. Algorytm sam oblicza czas trwania wizyty, cenę, podpowiada dane klienta i wyświetla notatki na jego temat. W razie potrzeby wizytę można łatwo przenieść na inny dzień, do innego pracownika, skrócić lub wydłużyć.

6. Profesjonalny wizerunek
Obecnie korzystanie z systemów rezerwacji jest tak powszechne, że salony lub gabinety, które oferują tylko umawianie przez telefon i nie mają przypomnień SMS, postrzegane są jako nie idące z duchem czasu. Jedną z oznak współczesnego, nowoczesnego podejścia do budowania relacji z klientami, jest eleastyczne podejście do tych, którym świadczymy usługi i dawanie im wyboru, choćby w zakresie tego, jak chcą się umówić (telefonicznie, przez system) i jak zapłacić (gotówką, kartą, szybkim przelewem lub BLIK-iem).
Czy wiesz, że są osoby, które korzystają z usług danego salonu lub gabinetu tylko dlatego, że umożliwia im on wygodne rezerwacje online? Jeżeli chcesz się rozwijać, to rozwijaj się również na polu organizacyjnym i profesjonalnej komunikacji z klientami.

Przeczytaj jeszcze:
Zamów
W kolejnym kroku wypełnisz ankietę, które pozwolą nam poznać potrzeby Twojego biznesu:
Dziękujemy! Bardzo zależy nam na Twoim zadowoleniu, dlatego potrzebujemy odpowiedzi na kilka pytań, aby spersonalizować konto najlepiej wspierające Twój biznes:
- Prosimy wypełnij krótką ankietę - w tym celu kliknij tutaj »
- lub zadzwoń do nas o dogodnej dla siebie porze: +48 17 770 73 50
- lub poczekaj na nasz telefon w najbliższy dzień roboczy w godz. 10-16