Strona główna > Blog > Marketplace czy rezerwacje bez dzielenia się klientami?
Wrzesień 2021
Marketplace czy rezerwacje bez dzielenia się klientami?
Sprawdź czym różnią się platformy i aplikacje marketplace od indywidualnych stron do rezerwacji dla Twoich klientów.

Systemy rezerwacji mogą oferować umawianie klientom online w wariancie „marketplace” oraz „bez dzielenia się klientami”.
Wariant „marketplace”
W wariancie „marketplace” salon kieruje swoich klientów do serwisu internetowego lub aplikacji mobilnej, w której można go znaleźć korzystając z wyszukiwarki. Na tej platformie mogą być obecne również inne salony - konkurencyjne, z tego samego miasta, z tej samej okolicy. Zanim więc klient znajdzie swój ulubiony salon, może go zainteresować oferta konkurencji. Albo gdy klient zobaczy, że w jego ulubionym salonie nie ma wolnego terminu, to w szybki sposób sprawdzi, czy jest może u konkurencji.
Do tego platformy „marketplace” zwykle wyświetlają listy promowanych salonów, więc czasami klient nie musi zbytnio konkurencji szukać, bo ona sama mu się wyświetli na głównym ekranie aplikacji.
Tym sposobem salony wystawiają lojalność naszych klientów na próbę… Oczywiście działa to również w drugą stronę, ktoś kto chciał umówić się do konkurencji, może z jakiegoś powodu wybrać nasz salon.
Decydując się na obecność na takiej platformie należy po prostu zastanowić się, czy klienci salonu mogą się odzwyczaić od umawiania w naszym salonie. A może nasz salon nie ma jeszcze klientów i obecność na marketplace jest dla niego szansą na ich pozyskanie? Pytanie tylko ilu klientów uda się pozyskać, skoro nie mamy jeszcze żadnych ocen ani pozytywnych opinii? Każdy takie kwestie musi rozważyć sobie indywidualnie.
Wariant „bez dzielenia się klientami”
W wariancie „bez dzielenia się klientami” salon kieruje swoich klientów np. na własną stronę, gdzie znajduje się osadzony formularz do rezerwacji, również na Facebooka, gdzie można formularz rezerwacji podpiąć pod przycisk „Zarezerwuj teraz” albo na dedykowany adres, np. www.umawiaj.pl/mojsalon.
Wchodząc na taki formularz klient może zrobić tylko dwie rzeczy, po pierwsze zobaczyć jakie usługi i wolne terminy ma ten salon, po drugie umówić się na wizytę. Nie ma możliwości sprawdzenia innych salonów w okolicy.
Obejrzyj video:
Przeczytaj jeszcze:
Zamów
W kolejnym kroku wypełnisz ankietę, które pozwolą nam poznać potrzeby Twojego biznesu:
Dziękujemy! Bardzo zależy nam na Twoim zadowoleniu, dlatego potrzebujemy odpowiedzi na kilka pytań, aby spersonalizować konto najlepiej wspierające Twój biznes:
- Prosimy wypełnij krótką ankietę - w tym celu kliknij tutaj »
- lub zadzwoń do nas o dogodnej dla siebie porze: +48 17 770 73 50
- lub poczekaj na nasz telefon w najbliższy dzień roboczy w godz. 10-16