Strona główna > Blog > Jaki system rezerwacji będzie dobry dla Ciebie?
Aktualizacja listopad 2021
Jaki system rezerwacji będzie dobry dla Ciebie?
Jeżeli zastanawiasz się, czym różni się system Resfind od popularnych platform do rezerwacji Moment i Booksy, zapoznaj się z poniższym porównaniem najważniejszych cech tych systemów.
Celem zestawienia jest pokazanie różnic między systemami rezerwacji i ułatwienie Ci wyboru tego najbardziej odpowiedniego dla Ciebie.
Przeczytaj jeszcze:
Jakie cechy powinien posiadać Twój system rezerwacji? »
Aktualizacja: Na początku 2021 roku firma Versum, właściciel serwisu i aplikacji do umawiania Moment.pl, połączył się z systemem Booksy i docelowo będzie funkcjonował właśnie pod tą drugą nazwą. W listopadzie 2021 konta salonów na Moment.pl zostały zmigrowane do aplikacji Booksy i prawdopodobnie Moment.pl od stycznia 2022 nie będzie już działał. Z powodu wygaszania Moment.pl nie prezentujemy już oddzielnej kolumny z danymi dla tego serwisu i aplikacji.
Dostęp do kalendarzy pracowników
Aplikacja mobilna z niektórymi funkcjami i aplikacja na komputer ze wszystkimi funkcjami.
Aplikacja w przeglądarce na wszystkie urządzenia, która na komórce działa jak aplikacja mobilna (można np. podpiąć jej ikonę na ekranie głównym między innymi aplikacjami) ze wszystkimi funkcjami.
Możliwość umawiania wizyt dla klientów
Przez stronę nazwasalonu.booksy.com lub aplikację mobilną.
Przez stronę umawiaj.pl/nazwasalonu, która jest indywidualną wizytówką danego salonu lub formularz osadzony bezpośrednio na stronie salonu.
Sposób weryfikacji klientów umawiających wizytę
Klienci muszą posiadać konto w systemie, które umożliwia im rezerwację wizyt we wszystkich salonach korzystających z systemu Booksy.
Klienci nie zakładają żadnych kont, podają tylko imię, nazwisko oraz numer telefonu, a następnie potwierdzają rezerwację krótkim kodem z wiadomości SMS.
Widoczność ofert konkurencji podczas umawiania wizyty
Tak, na różnych etapach interakcji z klientami danego salonu aplikacja umożliwia zapoznanie się z ofertą jego konkurencji.
Nie ma żadnej możliwości zapoznania się klienta danego salonu z ofertą konkurencji, bo indywidualna wizytówka salonu nie zawiera wyszukiwarki ani listy usług konkurencji.
Ograniczenia dotyczące usług
Niewidoczne są usługi dostępne tylko do rezerwacji telefonicznej, usługi za 0 zł i usługi trwające mniej niż 5 minut.
Brak możliwości zdefiniowania usług trwających krócej niż 15 minut.
Przypomnienia SMS
Tak
Tak
Płatności online
Tak, tylko poprzez podpięcie karty płatniczej do aplikacji do umawiania wizyt.
Tak, poprzez dowolny system płatności, przykładowe dostępne metody: karta płatnicza, szybki przelew, BLIK. Możliwość wysyłania do klientów linka do płatności SMS-em.
Prowizje od umówionych wizyt
Tak, 30% wartości pierwszej umówionej wizyty przez Booksy, jeśli klient nie znajduje się jeszcze w naszej bazie.
Nie.
Czas trwania okresu próbnego
7 dni
31 dni
Okres trwania umowy
Umowa na rok lub droższa z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Umowa z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Podsumowanie
Wszystkie porównywane systemy rezerwacji posiadają funkcje i cechy, które dają wiele korzyści korzystającym z nich salonom i gabinetom.
Zasadnicza różnica między nimi, to sposób umawiania wizyt przez klientów. Systemy rezerwacji, w zależności od przyjętego przez siebie modelu biznesowego, stosują dwa podejścia - marketplace z wieloma salonami, lub indywidualne strony.
- Moment i Booksy to serwisy typu „marketplace”, platformy z usługami wielu salonów (tak jak Pyszne.pl zawiera oferty wielu restauracji). Nasz klient może umówić się do nas, ale w przypadku braku wolnego terminu, łatwo znajdzie inny, konkurencyjny salon. Oczywiście działa to też w drugą stronę, bo do nas mogą trafiać klienci innych salonów. Moment i Booksy oferują usługę dodatkową, polegającą na promowaniu salonów w zamian za prowizję od wartości pierwszych wizyt tych klientów, którzy trafili do nas z aplikacji lub strony moment.pl lub booksy.com, a wcześniej nie byli naszymi klientami.
- Resfind nie jest marketplacem i jest zorientowany na salony, które budują wyłącznie swoją markę lub nie chcą / nie potrzebują konkurować cenami i terminami na żadnej platformie. Dlatego każdy salon ma tu swój indywidualny adres i stronę WWW z umawianiem online, a jego klienci nie mają żadnej możliwości zapoznania się z ofertą konkurencji. To co jeszcze wyróżnia Resfind, to opcja osadzenia formularza do umawiania i odwoływania wizyt bezpośrednio na stronie WWW klienta bez logotypu Resfind (tzw. model white-label).
Czy lepiej być na marketplace czy mieć własną indywidualną stronę i promować tylko siebie?
Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam.
Zamów
W kolejnym kroku wypełnisz ankietę, które pozwolą nam poznać potrzeby Twojego biznesu:
Dziękujemy! Bardzo zależy nam na Twoim zadowoleniu, dlatego potrzebujemy odpowiedzi na kilka pytań, aby spersonalizować konto najlepiej wspierające Twój biznes:
- Prosimy wypełnij krótką ankietę - w tym celu kliknij tutaj »
- lub zadzwoń do nas o dogodnej dla siebie porze: +48 17 770 73 50
- lub poczekaj na nasz telefon w najbliższy dzień roboczy w godz. 10-16